Cvičenie počas tehotenstva – doma aj v posilňovni

Ak hľadáte pár voľne dostupných zostáv , tipov a trikov na internete, tento článok je šitý priamo Vám na mieru. Či už ste skúsená alebo začínajúca, tehotenstvo nie je choroba. Viac o pozitívách cvičenia v tehotenstve sa môžete dočítať v našom predošlom článku Cvičenie počas tehotenstva.

Prvá vec ktorá ma po prekonaní obdobia ranných, potom celodenných ale aj nočných nevoľností zaujímala, bolo ako sa udržať fyzicky fit. Dôvody sú myslím pre každú ženu takmer rovnaké, prispôsobíte sa novému tvaru tela, pripravíte sa na pôrod a je to ohromne prospešné na psychiku a odbúranie možných stresov. Ak ste úplný začiatočník určíte sa poraďte s lekárom ale aj keď ste skúsená budúca fitnes mama s výbornou kondičkou, zmiernenie tempa je veľmi prospešné.

Fitnes centrum

Pred otehotnením bolo fitnes centrum moje najbežnejšie a najobľúbenejšie miesto na cvičenie. Cardio cvičenie aj cvičenie s váhami mi pomáhalo udržať sa vo forme aj v kondícii. S rastúcim bruškom, inou mierou únavy a s obavou o bábätko som samozrejme musela zvoliť úplne iné tempo, váhy aj výber cvikov. A práve v tomto mi bol veľmi osožným pomocníkom internet so svojimi článkami a videami. Tu vám ponukám dve veľmi prijemne zostavy cvičenia v posilňovni do ktorých môžete prakticky bez obáv pustiť. Je to fajn pre mamičky, ktoré si z akýchkoľvek príčin nemôžu nájsť cestu k osobnému trénerovi, ktorý by na ne mohol dohliadať.

 

  • Výber cvikov od fitnes trénerky Denisy Lipovskej nájdete v tomto článku, ktorý je priam ukážkovým návodom
  • Veľmi pekná zostava aj s pár slovami a zásadami od Tiny Turnerovej s dnes už takmer kultovej „produkcie“ Zlatoš family – video si môžete pozrieť tu

 

Gravid Joga pre tehotné a Pilates pre tehotné

Pre mňa osobne je joga a pilates v pohybovom repertoári novinkou, ale ich veľký prínos, o ktorom počúvam zo všetkých strán je neodškriepiteľný.

Gravid Joga  – pri tomto cvičením zapájate panvové dno, čím pripravíte vaše telo na pôrod a zlepšíte zotavenie po ňom. Gravid joga je vhodná pre budúce mamičky od 12 týždňa až do pôrodu a nevyžaduje predošlé skúsenosti s jogou.

Pilates pre tehotné – pilatesová metóda cvičenia je skupina pohybov, ktoré vám dopomôžu zvýšiť a upevniť koordináciu pohybov, spevniť chrbtové svalstvo, panvové dno a podporiť brušné svaly. Dôraz sa kladie predovšetkým na dýchanie, posilňovanie sedacieho svalstva, svaly horných končatín, prsných svalov a uvoľňovanie svalov, ktoré bývajú počas tehotenstva preťažované.

Opäť som sa dívala po niečom, čo je dostupné pre nás všetky. Nie každá maminka má po ruke joga centrum alebo býva v meste, či blízko neho, kde by sa takéto

služby dali nájsť. O to viac ma nadchla možnosť využitia prvých a jediných slovenských on-line kurzov prípravy na pôrod a cvičenia pre tehotné. Mňa osobne presvedčila táto ponuka obsahom aj cenou.

Tu spomeniem len zopár výhod:

  • V ich on-line knižnici nájdete všetky obľúbené cvičenia: gravid jogu, pilates aj tehotenské cvičenie. Povedú vás nimi úžasné lektorky a skvelí hostia.
  • Cvičiť môžete kedykoľvek vám to bude vyhovovať – šetríte čas a nemusíte sa nikam presúvať.
  • S prístupom na internet môžete sledovať lekcie na televízií, počítači, tablete alebo smartphone. Kedykoľvek, kdekoľvek a bez obmedzenia.
  • Nemusíte sa prispôsobovať žiadnym rozvrhom ani nikam cestovať. Cvičiť môžete v obývačke alebo na lúke a ušetrený čas venovať sebe, rodine či priateľom.
  • Všetky videá sú dostupné bez inštalácie či archaických DVD. Stačí vám bežný internetový prehliadač.

Neobmedzený on-line prístup 24/7, celý obsah cvičení, ukážkové videá nájdete TU .

Autor

Napísať komentár